dinsdag

282. Zakaat geven

Er is overgeleverd dat Sa'ad (ra) zei, "De Boodschapper van Allah (saws) verdeelde Zakaat onder de mensen en ik zat toe te kijken terwijl hij niets gaf aan een man, terwijl hij, volgens mijn mening, een van de beste mensen onder hen was. Ik vroeg, "O Boodschapper van Allah! Waarom hebt u hem niets gegeven? Wallahie, ik zie hem als een oprechte moslim." De Profeet (saws) zei, "Of gewoon een moslim." Ik bleef eventjes stil, en kon het niet laten om mijn vraag te herhalen, omdat ik die man kende. Ik vroeg weer, "O Boodschapper van Allah! Waarom hebt u hem niets gegeven? Wallahie hij is een oprechte moslim!" De Profeet (saws) zei, "Of gewoon een moslim." En weer bleef ik even stil en kon het niet laten om mijn vraag te herhalen, dus de Profeet (saws) draaide zich van mij om en zei, "O Sa'ad! Ik geef aan sommige mensen, terwijl anderen mij geliefder zijn, uit angst dat ze op hun gezichten in het Vuur zullen worden gegooid door Allah!"

Sahieh al-Boekharie, Boek 2 (Geloof), Nummer 26

Geen opmerkingen:

Een reactie posten