donderdag

243. Het overlijden van de Profeet (saws) (1)

Aicha (ra) overleverde dat de Profeet (saws) meestal zei "nooit is de ziel van een Profeet weggenomen voordat hem zijn plaats in het Paradijs is getoond en hij voor de keuze is gesteld (d.i. of de dood of verder op aarde leven).
Aicha zei "en toen de Boodschapper van Allah (saws) zijn dood naderde, lag hij met zijn hoofd op mijn schoot, en verloor even het bewustzijn, daarna kwam hij weer bij. Hij staarde met zijn ogen naar het plafond en zei: Allahoemma (O mijn Allah)!. Ar rafieqa-l a'laa (liever de hoogste vriendenschaar; de plaats van de Profeten in het Paradijs). Toen ik deze woorden hoorde zei ik tegen mezelf, "dan kiest hij ons dus niet." Toen begreep ik dat de hadith correct was, want hij zei toen hij nog gezond was "nooit is de ziel van een Profeet weggenomen voordat hem zijn plaats in het Paradijs is getoond en hij voor de keuze is gesteld." Aicha zei: "en dat waren de laatste woorden die de Boodschapper van Allah uitsprak (die woorden waren): Allahoemma!. Ar rafieqa-l a'laa."

Sahieh Moeslim, Boek 31 (Verdiensten der metgezellen), Nummer 5990

Geen opmerkingen:

Een reactie posten