donderdag

293. Beloning voor vasten

Aboe Hoerairah (ra) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (saws) zei, "Vasten is een schild (of een scherm of een schuilkelder), dus de persoon zou zich moeten onthouden van seksuele gemeenschap met zijn vrouw en moet zich niet gedragen als een dwaas (beschamend), en als iemand met je wilt vechten of tegen je misdraagt, dan moet je twee maal tegen degene zeggen, "Ik ben aan het vasten," de Profeet (saws) voegde daar aan toe, "Bij Hem in Wiens handen mijn ziel is, de geur die uit de mond van een vastende persoon komt is bij Allah geliefder dan de geur van muskus. (Allah zegt over de vastende persoon), "Hij heeft zijn eten en drinken en passies opgegeven omwille van Mij. Het vasten is voor Mij en ik geef er beloning voor en elke goede daad wordt vertienvoudigd."

Sahieh al-Boekharie, Boek 31 (Vasten), Volume 3, Nummer 118

Geen opmerkingen:

Een reactie posten