zondag

190. Liefde van Allah voor Zijn dienaren

Er is overgeleverd dat een man naar de Profeet (saws) kwam en hij had een mantel bij zich, waar hij iets in gevangen had. De man zei tegen de Profeet, "O Boodschapper van Allah, ik hoorde in de bomen het geluid van pasgeboren vogeltjes. Ik pakte ze en gooide ze in mijn mantel. Toen kwam hun moeder en draaide rondjes boven mijn hoofd. Ik liet haar die kuikentjes zien en zij dook ook in de mantel, dus nu heb ik ze allemaal gevangen genomen." De Profeet zei, "Laat ze gaan." Dus de man liet ze gaan, maar de moeder bleef nog steeds bij haar kuikentjes. Toen vroeg de Profeet aan zijn metgezellen, "Zijn jullie verrast over de liefde van de moeder voor haar kuikentjes?" Ze antwoordden, "Ja, O Boodschapper van Allah." Toen zei de Profeet, "Ik zweer bij Degene die mij met de waarheid stuurde, Allah houdt meer van Zijn dienaren dan een moeder van haar kinderen. Breng ze terug en leg ze neer waar je ze vandaag had gepakt."

Soenan Aboe Dawoed, Boek 20, Hadith 3083

Geen opmerkingen:

Een reactie posten